Hemma på ön

Om livet, familjen, shopping, kakbak, inredning och annat smått och gott som gör livet så mycket roligare att leva

Situation Stockholm

Kategori: Allmänt

Utanför Willys där vi brukar handla står det ofta en man och säljer Situation Stockholm. Jag har flera gånger tänkt att jag skall köpa med mig en tidning men det faller alltid på att jag inte har några kontanter. En gång bestämde jag mig för att ta ut pengar och köpa en tidning men då var bankomaten trasig. Men idag  när jag var förbi för att ta ut pengar (skulle klippa mihg och min frisör tar inte kort just nu) stod han där, och jag hade kontanter. Självklart köpte jag en tidning.Framsidan ser ju inte dum ut...
 
 
Sen gjorde jag en liten tankevurpa. Frågade M, tror du han bor på Lidingö eller bara tycker det är ett bra ställe att stå på. M tittade på mig och sa, bor? Ehh ja just det, dom som säljer Situation Stockholm har ju ingenstans att bo.
 
Nu skall jag ha fredagsmys med mina killar. Lilla N är hos farmor, imorgon skall dom gå på Operan och titta på Karlsson på Taket.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: