Hemma på ön

Om livet, familjen, shopping, kakbak, inredning och annat smått och gott som gör livet så mycket roligare att leva

Nyttigt?

Kategori: Allmänt

Det där med att vara nyttig. Tusan vad svårt det är, och då menar jag inte bara att det är svårt att vara nyttig utan svårt att veta vad som är nyttigt. En del säger att man inte skall äta kolhydrater men mycket fett, en del säger inget fett men mycket frukt och grönsaker, andra säger ät bara råa saker (ja vego då) och så vidare. Nu orkar jag varken räkna kalorier eller points så jag kör lite på känn. Jag tycker det är bra att ta bort kolhydrater i början för då försvinner suget, så nu äter jag inget bröd, ris, pasta, potatis, rotsaker osv. Kan väl kalla det en sorts Lchf men jag äter bär med lite yoghurt till frukost. Nu funkar det bra, jag äter ofta samma som resten av familjen med lite modifikationer inland. Såhär kan mina middagar se ut. Gott va?

Kommentarer

  • S säger:

    Tycker det ser bra ut! Bra tanke och plan :)
    Vill du tweaka det ytterligare kan du dra ner på portionsstorleken såsmåningom. Heja, heja, heja!

    2013-05-04 | 23:51:40

Kommentera inlägget här: