Hemma på ön

Om livet, familjen, shopping, kakbak, inredning och annat smått och gott som gör livet så mycket roligare att leva

Laga mat

Kategori: Familjen

Stora N är inne i en fas där han vill hjälpa till med maten. Jättekul såklart, men ni som känner mig vet att jag knappt släpper in N i köket när jag är där. Men nu biter jag ihop och låter honom vara med (stora N alltså) Häromdagen fixade han en baconsås nästan helt själv. Men jag måste erkänna att jag var lätt stressad när han satt och skar bacon med stora Global kniven. Såg framför mig hur fingertopparna skulle ryka, men såklart gick det jättebra. Måste erkänna att det är ganska mysigt med sällskap i köket. Nu fixar han grönsakerna och dukar nästan varje dag och ibland när det passar hjälper han till med maten. Antar att man får vara glad så länge det varar. Men förhoppningsvis kan han fixa lite enklare rätter själv om inte allt för länge. Är lite rädd för tex kokande vatten och sånt men dom måste väl lära sig det också.

Koncentrerad stora N (och orolig mamma bakom kameran)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: