Hemma på ön

Om livet, familjen, shopping, kakbak, inredning och annat smått och gott som gör livet så mycket roligare att leva

Comfort food

Kategori: Ätbart

Igår va inte min bästa dag. Vaknade flera gånger på natten med ont i halsen och det satt i hela dagen, lägg till att jag kraxade som en kråka, hade ont i huvudet och mycket att göra på jobbet. Kände att jag verkligen inte orkade laga middag. Då kom M med det briljanta förslaget att vi skulle ha "löjromsonsdag". Barnen utfodrades med blodpudding och när dom lagt sig åt vi smörstekt bröd (tips, smöra brödet och lägg det i stekpannan istället för att ha smör i pannan) med löjrom och tillbehör, skagenröra och lite stuvade kantareller vid sidan av. Gott!!

Idag är det halsonda bättre. Skönt.
När jag lämnat barnen skall jag ringa Fritidsresor, upptäckte igår att dom ändrat våra flygtider på Turkietresan från bra till heeeeelt värdelösa. Det är inte ok så nu skall jag "bråka" lite. Önska mig lycka till.

Kanske världens godaste middag....

Kommentarer


Kommentera inlägget här: