Hemma på ön

Om livet, familjen, shopping, kakbak, inredning och annat smått och gott som gör livet så mycket roligare att leva

Berns Asiatiska

Kategori: Ätbart

Jag kan snöa in på saker, just nu är det Berns Asiatiska. Tror jag gått dit de senaste fyra gångerna jag varit ute och ätit och orkat åka in till stan. Nu sker ju inte det så speciellt ofta så man hinner inte tröttna. Igår firade vi J som fyllt 40. Vi var åtta stycken, några träffar vi ofta några mer sällan. Ett par har vi inte sett på ett antal år så det var extra kul. Vi tog in lite blandade rätter och drack vin, cider och lite Champagne, det var gott såklart men kanske inte riktigt lika gott som de andra gångerna. Inte fel på kvalitén men det var nog rätterna som inte föll mig i smaken. Efterrätten var däremot jättegod, choklad terrin med cocossorbet och pomelo. Efter maten tog vi en drink i baren innan vi åkte hem. Himla trevlig kväll.

Det enda jag lyckades få kort på var efterrätten och lilla drinken, men å andra sidan var det nästan det bästa på hela kvällen. Förutom sällskapet då ;)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: