Hemma på ön

Om livet, familjen, shopping, kakbak, inredning och annat smått och gott som gör livet så mycket roligare att leva

Taco time...

Kategori: Ätbart

Som hos de flesta andra barnfamiljer är tacos en favorit här hemma. Ungarna äter en variant som bara består av tortillabröd fyllt med grönsaker, riven ost och krossade tortillachips. Vi vuxna vill gärna ha köttfärs, salsa och guacamole också. Min favorit är Old el Pasos kryddor och salsor men de har varit helt omöjligt att hitta. Till slut mailade jag för att fråga vart man kunde få tag på dem (snacka om desperat va?). Till svar fick jag att alla affärer i sverige hade slutat ta in det. Varför fick jag inget svar på. Men jag fick en lista på affärer som kunde ha kvar och en av dem låg i Skärholmen. Idag var M på ett ärende där och passade på att bunkra upp med ett lager kryddor och salsa. I ärlighetens namn gillar jag nog kyckling fajitas bättre än tacos, men vi hade köttfärs hemma så ikväll blir det tacos!!
 
Ja han köpte betydligt mer än såhär.....

Kommentarer


Kommentera inlägget här: