Hemma på ön

Om livet, familjen, shopping, kakbak, inredning och annat smått och gott som gör livet så mycket roligare att leva

Kalaspåsar

Kategori: Allmänt

Det börjar närma sig kalas. Imorgon fyller stora N 7 år. Tänkt vad tiden går fort, tänk att jag var gravid för 7 år sedan. Jag känner mig grymt i ofas. Har varit jätteförkyld och inte alls på humör den här veckan så planeringen har fått stå åt sidan. Jag har iallafall varit ute i god tid och köpt hem engångstallrikar, servetter, plastskedar och kalas/godispåsar. Det är svårt att veta vad man skall köpa eftersom det mesta för barn går i teman som Cars, Ben 10, Spiderman osv. Nu är inte stora N så förtjust i sånt längre så det blev ett tema i svart och guld. Inte för att man behöver ett tema egentligen, det är ju "bara" ett kalas för släkt och vänner. Skolkalaset hålls på bowlinghallen nästa helg.
 
Tror jag är klar med tårt och kak planeringen nu, återstår bara att handla hem alla ingredienser och baka. Inte så bara faktiskt men med lite vilja skall det nog gå vägen.
 
Tänkte fixa kalaspåsarna redan idag, vi har köpt varsitt glas till alla barnen som jag tänkte fylla med lite godis och  ballonger. Köpte små söta klädnypor att sätta fast namnlappar på påsarna med.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: