Hemma på ön

Om livet, familjen, shopping, kakbak, inredning och annat smått och gott som gör livet så mycket roligare att leva

Chokladbollar

Kategori: Ätbart

Igår var det full rulle. Först hade M tennismatch, sen var det dax för stora N att spela fotboll och efter det kom S och H över för lek och middag.
 
Medans M var och spelade tennis fixade jag och lilla N ihop lite chokladbollar, vilket är en favorit här hemma. För att göra dem lite roligare hackade jag ner lite nonstop som vi rullade några av bollarna i
 
 
Sen hade vi såklart kokos och pärlsocker som jag försökte färga rosa och lila. Färgningen gick lite sådär, pärlsockret
ville inte riktigt fästa på sockret.
 
 
Till middag gjorde jag en pastagratäng med köttfärs som är en demonterad variant av köttfärsfyllda cannelonis som vi fått hemma hos familjen R. Nu gjorde jag bara köttfärsen och en bechamel som jag blandade med kokt pasta och sen mozarella på toppen. Man slipper pillandet med att fylla cannelonin och blir lite mer barnanpassat. Som vanligt med gratänger blev det en massa mat. Det var nog bara hälften som gick åt, resten åkte in i frysen och blir en god snabbmiddag en jäktig kväll, perfekt

Kommentarer


Kommentera inlägget här: