Hemma på ön

Om livet, familjen, shopping, kakbak, inredning och annat smått och gott som gör livet så mycket roligare att leva

Adventskalendrar

Kategori: Familjen

Det är inte ens November men nu är årets adventskalendrar inköpta till ungarna. I år blir det inga chokladkalendrar, det är ju godisförbud. Lilla N får en Lego friends kalender, den hittade jag på lekmer. Eftersom vi hade en 500:- check där som vi köpt på Groupon för 200:- passade jag på att köpa en julklapp till lilla N. Hittade en Barbie klänning från filmen Prinsessakademin. Precis en sådan som hon önskat sig men jag inte hittat förut, BINGO!!
Stora N får en kalender med fotbollskort från Champions League 2012-2013, den hittade jag hos Lajbansson. Tror han kommer bli jätteglad. Han är helt inne i fotbollskortsvärlden. Självklart hittade jag lite andra saker även där....
 
Tänk, när jag var liten fanns det inga sånna här kalendrar. Chokladkalendrar fanns förståss men jag fick aldrig någon, mina föräldrar tyckte inte man skulle äta godis varje dag (och nu kan jag faktsikt hålla med dem). Jag hade TV/Radio kalendern och sen kanske en lite finare med glitter. Men jag har ju blivit rätt normal ändå. Fast när jag precis flyttat hemifrån köpte jag mig en egen chokladkalender bara för att jag kunde.
 
Åretsa kalendrar
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: