Hemma på ön

Om livet, familjen, shopping, kakbak, inredning och annat smått och gott som gör livet så mycket roligare att leva

Middag med tjejerna

Kategori: Ätbart

Det har ju varit höstlov så i torsdags åkte stora N hem till mormor, då ville lilla N inte heller vara hemma så hon åkte till farmor. På fredagen skulle M ut med jobbet på kvällen och jag blev aldeles ensam hemma. Inte ofta det händer så jag passade på att bjuda hem några tjejer på middag.
 
Vi började såklart med lite bubbell.
Till förrätt blev det lite kallskuret, 3 olika sorters salami, serranoskinka, oliver, crostini och en tapenade jag köpte med mig från Barcelona
 
Till varmrätt gjorde jag en "grekisk pyttipanna" dvs klyftpotatis, marinerad fläskfilé, rödlök, zuccini, tomater och fetaost. Allt var i samma form så det var smidigt att fixa och smakade helt OK (förstå gången jag gjorde den) men kanske inte direkt någon festmat då jag tyckte den blev lite guckig och inte var så snygg att se på.
 
Till efterrätt blev det såklart en Pavlova med dajmgrädde och jordgubbar. Alltid lika gott och så enkelt att göra.
 
Tacj tjejer för en supertrevlig kväll och superduper tack för alla fina pressenter jag fick!!
 Nu skall jag frossa i thé (Chai och Roibos) och choklad (Drickchoklad, choklad med lingon och praliner från Betsy Sandberg) , samtidigt som jag kommer lukta smultrongodis (underbar duchcreme från Björk and Berries)
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: