Hemma på ön

Om livet, familjen, shopping, kakbak, inredning och annat smått och gott som gör livet så mycket roligare att leva

Canada Goose duntäcken

Kategori: Vill ha

Jag är fullständigt jättekär i Canada Goose duntäcken. Fattar inte varför, men när jag hittar något jag verkligen vill ha eller tycker är snyggt är det alltid för dyrt för att det skall vara hälsosamt för min plånbok. Men det här duntäcket är det fluffigase mysigaste täcke jag pillat på, dessutom är det "dubbelsytt" runt om så det blir tjockare än ett vanligt täcke.
Ja ni ser vad jag menar....
Det man kanske inte vet om dunet i Canade Goose produkter är att de köper sitt dun från Hutteriterna som är en en kanadensisk, religiös grupp vars gäss föds upp frigående. Fåglarna används i första hand till mat och dunet tas tillvara som en biprodukt. Allt följer strikta etiska riktlinjer och inget dun plockas från levande djur. Allt bomullstyg är dessutom ekologiskt, kan det bli bättre?
 
Jag hoppas hoppas hoppas att jag får ett stort mjukt paket som innehåller
när jag fyller år nästa gång
 
Bilder lånade hos Länna möbler

Kommentarer


Kommentera inlägget här: