Hemma på ön

Om livet, familjen, shopping, kakbak, inredning och annat smått och gott som gör livet så mycket roligare att leva

Muffinsbak

Kategori: Ätbart

Jag har letat efter en kokbok för barn, alltså inte en kokbok med mat för barn, mat som barn tycker om, barnapassad mat utan en kokbok med recept som barn kan laga själva. Jag kommer ihåg att jag hade en själv när jag var liten med tecknade bilder. Nu hittade jag just den boken hos Bokus, den heter Vi bakar och lagar mat. Lite "gamla" recept men ändå många man kan använda idag som tex, muffins, sockerkaka, omelett, bakad potatis, syltkakor.... Stora N blev eld och lågor när han bläddrade i den och bestämde att han ville göra en tårta, sen ändrade han sig till muffins eftersom han kom på att varken han eller lilla N tycker om tårta.



Så det blev muffinsbak, jag hjälpte till lite lite, men han gjorde det mesta själv. Lilla N var hejarklack och fick till och med hjälpa till att röra.



Vi kunde såklart inte följa receptet helt, utan vi dubblade det och delade upp smeten i två bunkar där den ena fick vara neutral med bara vanilj och i den andra hade vi i kakao och vita och mörka choclatechips.
Så här fina blev de


FOTO: privat

Kommentarer


Kommentera inlägget här: