Hemma på ön

Om livet, familjen, shopping, kakbak, inredning och annat smått och gott som gör livet så mycket roligare att leva

Klämdag

Kategori: Allmänt

Jag gillar klämdagar skarpt. Det är så skönt med lite extra ledigt. Nu jobbar jag på ett sånt företag där dom tycker att vi skall vara lediga klämdagar och vissa dagar som ligger före röd dag. Ett av de få sympatiska dragen mitt företag kan bjuda till på. Vi får såklart släppa timmar till dom men det kan jag tycka är OK.
Igår var just en sån där klämdag. Dagis och fritids är ju i princip "stängda" så barnen var hemma med mig (såklart) medans M var tvungen att jobba.
Kompisen K kom över och hängde här med sina killar E&P. Vi åt lunch och ungarna lekte.
Till fikat rörde jag ihop en vanlig kladdkaka, har börjat ha i lite sirap och någon nypa flingsalt vilket faktiskt gör den ännu lite godare.



Eftersom vädret blev riktigt behagligt hängde vi en del ute, ungarna cyklade, åkte sparkcykel och spelade bandy.
En riktigt riktigt skön dag!! Fram för fler klämdagar!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: