Hemma på ön

Om livet, familjen, shopping, kakbak, inredning och annat smått och gott som gör livet så mycket roligare att leva

Kalas

Kategori: Allmänt

I lördags var jag bjuden på vår/födelsedagskalas hos fina kompisen B. M var såklart också bjuden men vi har haft så mycket barnvakt sensate tiden så vi bestämde att han fick stanna hemma med barnen. Det verkade vara fler som tog samma beslut för det var övervägande tjejer på kalaset, en endaste kille var det som kom. Tror inte han misstyckte :-)
Vi var några stycken som gick ihop och köpte en pressent till värdinnan, det blev en helårsprenumeration av en Glossy box och en flaska rosa Champagne.



Kalaset var jättetrevligt (vad vuxen jag lät nu...) och gott!! Vi fick välkomstdrink och snittar, sedan en pastasallad och paj och till "efterrätt" tårta och cupcakes.

Eftersom det var ett vårkalas passade jag på att lufta min lilla vita väska från Mulberryför första gången.



Jag fick precis plats med mobilen, nycklarna, astmasprayen (använder den typ aldrig men den måste alltid med) och lite pengar och kort. Den kommer nog får följa med mig ut fler gånger i sommar.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: