Hemma på ön

Om livet, familjen, shopping, kakbak, inredning och annat smått och gott som gör livet så mycket roligare att leva

Glass i solen

Kategori: Familjen

Igår skulle jag klippa mig. Eftersom dagis och skola var stängda och både jag och M lediga bestämde vi att åka in till stan hela familjen. Vi lyckades hitta en parkering precis utanför salongen men var drygt en timme tidiga så vi tänkte gå och titta på lampor, men vi smet iallafall in för att låna toaletten. Då visade det sig att kunden innan mig hade lämnat återbud så hon hade en timme över, då passade vi på att klippa stora N. Perfekt! Sen medans jag klippte mig (blev ganska kort) gick resten av familjen och åt lunch på McD. När jag var klar mötte jag upp dem i Westermalmsgallerian. Vi gick sen en sväng till Ljushuset, sådär kul tyckte ungarna. Desto gladare blev dom när vi gick till det lilla håliväggen stället med bästa italienska glassen. Dom fick varsin strut med en bamsestor glasskula. Det var jättemysigt att sitta i solen och äta glass (på Fridhemsplan i avgaserna precis vid bussarna)

FOTO: privat

Sen åkte vi hem och lekte med familjen R. Blev ingen brasa för oss i år, kanske när barnen blir äldre. Annars är det ganska mysigt att stanna hemma också.