Hemma på ön

Om livet, familjen, shopping, kakbak, inredning och annat smått och gott som gör livet så mycket roligare att leva

Födelsedagsfirande light

Kategori: Ätbart

I torsdags fyllde min mamma år, igår firade vi henne hemma hos oss. Fredagstacos, tårta och macaroner stod på "menyn". Egentligen är jag inte jätteförtjust i tacos, tycker nog mer om tillbehören som salasa, guacamolen, gräddfilen och nachochipsen (men det måste vara Doritos med ostsmak). Förut gjorde vi en grymt god cheddarostsås som jag köpt på Borgeby kryddgård. Måste nog göra en ny beställning där snart.
Den här gången var det inte jag som stod för tårtan, eller inte helt iallfall. Stora N bestämde vad som skulle vara i (chokladmousse och jordgubbar med glasscreme) sen fick jag fylla den. Egentligen skulle han gjort det själv men han var just då mer intresserad av att spela Lego Indiana jonesWii som han precis fått.
Men sen täckte han tårtan med grädde och garnerade med jordgubbar och nonstop. God var den!!



Själv kunde jag inte låta bli att  baka macaroner igen. Men nu var det ett tag sedan. den här gången blev det med min vanliga hallonsmörkräm och en chokladsmörkräm på marabous 70%choklad med hallon.



Lika gott som vanligt.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: