Hemma på ön

Om livet, familjen, shopping, kakbak, inredning och annat smått och gott som gör livet så mycket roligare att leva

Trista utgifter

Kategori: Allmänt

Smet iväg till centrum på en tidig lunch idag. Hade lite ärenden jag var tvungen att hinna med innan vi åker på söndag. Först Apoteket, skulle hämta ut en ny nässpray som tydligen skulle vara bättre än den förra jag fick som inte hjälpte ett dugg. Man kan ju undra varför han inte skrev ut den bra på en gång..... Hoppas den här hjälper för nu är jag trött på att vara snorig!!! Blev lite påfyllnad av Alvedon och Ipren också. Sen till Synsam och hämta ut linser. Tänk om man hade haft bra syn och inga allergier vad mycket pengar man hade sparat. Jag lägger ut ca 4000 om året på linser och 1800 på medeciner (högkostnadskortet är på 1800 va?), på 50 år blir det 290 000. Man kan göra mycket kul för 290 000. Nu väljer jag i och för sig att ha endags linser som är lite dyrare än månadslinser, men det är de som känns bäst för mina ögon. Blev lite annat tjaffs som kallingar till stora N, hårspännen till lilla N, tidningar till flygresan och solskyddsfaktor också. Men bäst av allt sushi!!


En massa påsar men inget direkt upphetsande innehåll tyvärr.


Sushi, behöver ingen övrig komentar...men mums!!

FOTO: privat

Kommentarer


Kommentera inlägget här: