Hemma på ön

Om livet, familjen, shopping, kakbak, inredning och annat smått och gott som gör livet så mycket roligare att leva

Stockholm saltrum

Kategori: Allmänt

När jag fyllde år fick jag en spännande pressent från kompisarna K och N, ett besök på Stockholm saltrum. Jag har ju varit snuvig och täppt sen förra pollensäsongen dvs snart ett år och har provat två olika kortisonsprayer som inte hjälpt. Ett besök i ett saltrum skall vara rengörande och uppfriskande för hela kroppen. Saltet skall döda bakterier och rena andningsorganen och underlätta syreupptagningsförmågan. Idag hade jag och K bokat in en date för att gå dit tillsammans. När vi kom dit pratade vi lite med dom som jobbade där och dom berättade att många kommer dit för att bli bättre i sin pollenallergi, eftersom både jag och K är väldigt allergiska så lät ju det intressant. Vi fick gå in i ett rum där dom spelade lugn musik och ett bildspel medans man satt/halvlåg i typ badenbaden stolar och tog det lungt i 40 minuter. Det var vi och en tjej till som satt där. Hon hade varit där tidigare och vi frågade henne vad hon tyckte och tydligen var det här tredje året hon gick dit för just pollenallergi. För bästa resultat skall man gå 5 gånger inom två veckor så vi köpte ett 10 gångers klippkort att dela på för tro det eller ej, så här "bra" har jag inte varit i näsan på länge. Hoppas det inte är en tillfällighet.


FOTO: www.stockholmsaltrum.se

Kommentarer


Kommentera inlägget här: