Hemma på ön

Om livet, familjen, shopping, kakbak, inredning och annat smått och gott som gör livet så mycket roligare att leva

Mormor

Kategori: Allmänt

Idag den 16 mars 2012 skulle min mormor fyllt 100 år om hon fortfarande hade levt. Egentligen föddes hon den 18 mars men hennes pappa sa fel när han skulle anmäla hennes födelse, så gick det till på den tiden.
Jag och mormor har alltid haft en speciell relation, vi var mycket hos henne och morfar när jag var liten och hon var ofta barnvakt om jag var sjuk eller inte kunde vara på dagis av någon annan anledning.
Morfar gick bort redan 1983 när jag var 10 år och straxt efter det fick mormor några kraftiga hjärtattacker och flyttade då in på ett servicehus och där blev hon kvar ..... i 24 år.
Hon var rolig min mormor, hade ett jäkla humör, gillade att dra roliga historier (gärna fräckisar), hade humor som få, gillade att titta på sport, hejade på AIK (förstod aldrig varför), gillade att dricka kaffe och var världens snällaste.
När jag och M gifte oss var hon med i kyrkan, fick i efterhand veta att hon petat i sig ett antal sobril för att inte börja gråta, för då skulle hon aldrig kunnat sluta sa hon. Jag hoppas det hade varit glädje tårar. Glad och stolt blev hon när hon blev gammelmormor, dom tyckte om varandra hon och stora N. Tyvärr han hon aldrig träffa lilla N då hon gick bort i december 2007 95 år gammal, då hade jag lilla N i magen.


Ett kort från vårt bröllop, hittade ingen bättre bild...


Mormor, jag saknar dig. Du var världens bästa!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här: