Hemma på ön

Om livet, familjen, shopping, kakbak, inredning och annat smått och gott som gör livet så mycket roligare att leva

Fredagsgott

Kategori: Allmänt

Igår när vi skulle hämta barnen från dagis och skola kom jag plötsligt på att jag var sugen på skagenröra så vi svängde förbi Mariannes Saluhall på vägen hem.
Det är faktiskt första gången jag var där och oj vad mycket gott dom hade, en massa skaldjur, fina köttbitar och smaskiga bakelser/efterrätter. Vi köpte en bytta skagen och kunde inte låta bli efterrätterna. Två Death by chocolat, en citronmarängpaj och en stooooor chokladboll blev vårt fredagsgott.


FOTO: privat

För ovanlighetens skull och helt oplanerat blev det en trerätters middag. Till förrätt blev det såklart skagenröra med avokado på smörstekta brödskivor, varmrätt blev korv (barnen) kött och rösti, efterrätten var smasket från Mariannes. Stora N tyckte kakan var för chokladig så han åt lite kladdkaka istället. Den var verkligen mastig (jag smakade lite av M) men god, min citronmarängpaj var fantasktiskt god, söt och syrlig med gott knaprigt skal, lilla N  var nöjd med sin chokladboll. Efterrätten åt vi i soffan medans vi tittade på melodifestivalen som M spelat in eftersom vi var borta i lördags när den gick.
En riktigt mys fredag.

Kommentarer

  • Lidingömamman säger:

    Åh så mysigt. Här är det vatten och en stackars soppa som gäller. Jag har aldrig tyckt om sjukhusmat.



    Kram,

    Lidingömamman

    2012-03-17 | 19:02:23
    Bloggadress: http://lidingomamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här: