Hemma på ön

Om livet, familjen, shopping, kakbak, inredning och annat smått och gott som gör livet så mycket roligare att leva

Caliente

Kategori: Allmänt

Innan jag och M flyttade hem till ön igen bode vi ett tag vid Fridhemsplan, mitt inne i smeten. Jag trode jag skulle älska att bo centralt men kom på att det inte alls var min grej så det blev flytt ut till "förorten" och lugnet. Men det jag kan sakna är närheten till alla olika resturanger. Visst finns det några här ute ockå men det är mest thai (som jag efterlyste för 5 år sen då det inte fanns någon, nu finns det säkert en 5 stycken)
När jagt och K ändå var inne i stan häromdagen passade vi också på att gå ut att äta, vi hamnade på K's favorit Caliente. Det var jättelänge sen jag var där senast. Det är mysigt med tapas, sitta där och plocka i lite av varje. Negativt är att det är svårt att välja och att det blir ganska dyrt. Jag betalade dryga 300:- och då drack jag bara en cola light till. Känns som att man kan få något riktigt bra någon annanstans för dom pengarna...
Jag åt jättegoda calamares och potatas bravas och OK fajitas och kycklingvingar. Mysigt hade vi iallafall


FOTO: www.caliente.se

Kommentarer


Kommentera inlägget här: