Hemma på ön

Om livet, familjen, shopping, kakbak, inredning och annat smått och gott som gör livet så mycket roligare att leva

Växer så det knakar

Kategori: Allmänt

Oj vad det växer just nu ute på vår uteplats. Kanske är det regnet som gjort att det fått sig en skjuss (för vi är rätt dåliga på att vattna annars). Tror till och med att vi fått liv i våra två blåbärsbuskar som verkade totalt stendöda förra året. Nu växer dom på som tusan och jag tror mig kunna se början till bär
 
 
Sen har jorgubbarna börjat bli gubbiga, fast det tar nog ett tag innan de är ätmogna men det verkar bli betydligt fler än förra året. Skulle behöva utöka vårt "jordgubbsland" med några fler pallkragar tror jag
 
 
Sen har smultronen börjat komma också.
 
 
Dom buskarna är så täta att jag tror vi måste dela dem på något sätt. Eller hur gör man? Jag är som sagt urusel på allt som har med växter att göra.
 
Nu hoppas jag bara på lite sol och värme så kan vi nog skörda snart :-)
 
Framförallt vill jag vatt solen skall skina idag så vi kan sitta ute och äta sill, jordgubbar, fika, grilla och njuta hela dagen.
 
Trevlig Midsommar på er

Kommentarer


Kommentera inlägget här: