Hemma på ön

Om livet, familjen, shopping, kakbak, inredning och annat smått och gott som gör livet så mycket roligare att leva

Trött dag

Kategori: Allmänt

Jag måste skärpa mig, sover aldeles för lite. Igår natt sov jag dessutom dåligt så jag var grymt trött på morgonen och det höll i sig hela dagen. Otroligt seg dag.
För att pigga upp mig lite bad jag M att köpa med sig lite skagenröra och något kött hem från Mariannes saluhall.
Han kom hem med två riktigt rejäla bitar fläskkött



Det blev faktiskt en trerätters middag vilket inte tillhör vanligheterna här hemma.
Till förrätt blev det avokado med skagenröra. Varmrätten bestod av köttbitarna som jag kryddade med timjan och chili (barnen fick kycklingkorv), mycket gott!!. Till efterrätt blev det massor av svenska jordgubbar och lite grädde till dom som ville ha. Till allt drack vi Champagne. Sen hamnade jag såklart i matkoma, men humöret hade blivit lite bättre.
Utmärkt start på helgen var det iallafall.



Kommentarer


Kommentera inlägget här: