Hemma på ön

Om livet, familjen, shopping, kakbak, inredning och annat smått och gott som gör livet så mycket roligare att leva

Tjejmiddag

Kategori: Allmänt

Igår var jag på tjej/födelsedagsmiddag hos L. Vi lärde känna varandra när jag var mammaledig med lilla N så vi har inte samma umgängeskrets. Jag kan tycka det är lite jobbigt att träffa folk jag inte känner, men det var verkligen jättetrevligt. L bjöd på jättegoda grillade spett med kyckling och entrecôte, till det en couscous sallad och några olika kalla såser. Till efterrätt blev det kladdkaka med jordgubbar och grädde.

Självklart hade jag köpt en pressent. En söt théburk från Derrier la Porte fylld med ett thé som har det underbara namnet Vårkänsla.



Min mycket snälla lillebror både skjussade mig dit och kom och hämtade mig senare på kvällen så jag kunde dricka ett par glas rosé

Kommentarer


Kommentera inlägget här: