Hemma på ön

Om livet, familjen, shopping, kakbak, inredning och annat smått och gott som gör livet så mycket roligare att leva

Stevia

Kategori: Allmänt

Jag dricker aldeles för mycket cola light, men det är ju så gott. Vatten är också gott, ibland men blir lite tråkigt i längden. De flesta lightprodukter innehåller ju en del artificiella sötningmedel som tex aspartan. Nu har jag i och för sig hört att de mängderna man får i sig genom lightprodukter inte är skadliga, men man vet ju aldrig.
 
Nu har Fun light kommit med några olika sorter som är sötade med stevia. Stevia är ett naurligt sötningsmedel som kommer från vätriket och är fri från kalorier. Jag köpte hem en flaska med smak av hallon och granatäpple.
Har inte hunnit smaka den än men jag hoppas den är god, då kanske jag kan minska ner lite på Cola lighten.
 
 
Tycker det är lite lustigt att det står utan kalorier med ganska stora bokstäver mitt på flaskan, sedan med lite mindre text på ett inte lika framträdande ställe att den innehåller 3 kcl per 2.5 dl färdigblandad dryck. Men dom kanske menar att det är stevian som är utan kalorier, lite missvisande iallafall kan jag tycka

Kommentarer


Kommentera inlägget här: