Hemma på ön

Om livet, familjen, shopping, kakbak, inredning och annat smått och gott som gör livet så mycket roligare att leva

Sophiahemmet

Kategori: Allmänt

Igår va jag hos min öron näsa halsläkare på Sophiahemmet. Jag var hos henne för någon månad sen och då kom vi fram till att jag skulle ta en massa nässprayer och sen göra en datortomografi på mina bihålor innan jag skulle boka en ny tid. Datortomografin gjorde jag för ganska länge sedan men har sen inte kommit mig för att boka ny tid. I tisdags ringde jag till slut och fick en tid dagen därpå dvs igår. Tänk om det alltid skulle gå så fort att boka läkartider.
 
Varje gång jag kommer till Sophiahemmet reagerar jag på vilka fina gamla hus och lokaler sjukhuset ligger i. På många ställen har dom också äldre sittgrupper som passar in i miljön.
 
 
Igår va jag inte i hus H utan i K (eller om det var L?)
 
Den här gången kom vi fram till att jag skall operera näsan, räta upp nässkiljeväggen och sen göra något med näsmuskelaturen. Har till och med fått en tid, den 26 September smäller det. Sen blir jag sjukskriven 7-10 dagar. Förhoppningvis är jag helt återställd och otäppt när jag och tjejerna åker till Barcelona i Oktober.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: