Hemma på ön

Om livet, familjen, shopping, kakbak, inredning och annat smått och gott som gör livet så mycket roligare att leva

Skolavslutning

Kategori: Familjen

Idag var det dags för stor N's första skolavslutning. Han var jättefin i en vit piké tröja från Scotch&Soda, grå shorts från HM och nya Converse. Jag frågade om jag fick ta ett kort på honom men nej det fick jag inte, tyvärr.
Alla klasserna samlades på skolgården sen var det lite sång och flöjtspel av 3-5a kören, tal av rektorna, avskedssånger från 5:orna (som slutar och börjar en annan skola nästa år) och en sång av ettorna. Helt ärligt var det väl inte jättekul, det hade nog varit roligare om ens eget barn hade varit med i något uppträdande.Fick iallafall en liten glimt av honom där i barnhavet



När det var slut på skolgården gick vi in i klassrummet där det blev lite uppträndanden och  jordgubbar med glass.

Efter avslutningen åkte stora N med farmor till Skansen. När dom kommer hem blir det avslutningsfika med en hallon&blåbärspaj och vaniljsås. Jag gjorde pajen i en av mina nya fina ugnsformar, helt perfekt.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: