Hemma på ön

Om livet, familjen, shopping, kakbak, inredning och annat smått och gott som gör livet så mycket roligare att leva

Regnig lördag

Kategori: Allmänt

Regnet fortsätter att ösa ner. Igår hade vi hela dagen inbokad, med gårdstädning, fotbollsträning för stora N och tennismatch för M. Det slutade med att allt blev inställt, de två förstnämda på grund av det urusla vädret. Vi ägnade oss istället åt att sanera (städa kan man också kalla det) lägenheten innan familjen R kom över för fika, middag och spel.
Jag blev så inspirerad av fredagens rabarberpaj att jag gjorde en egen, på våra egna rabarber.

Tyvärr hade de inte växt till sig än så det blev inte så många stjälkar så jag fick fylla ut med lite jordgubbar.
Sen gjorde jag en lite improviserad topping, en blandning av den knäckiga pajen och vanlig smuldeg. Blev riktigt lyckad om jag får säga det själv. Till pajen hade vi vaniljglass.


Sen blev det såklart middag och efter att vi fått alla ungar i säng Settlers.

Jag fick mig också lära mig hur Instagram fungerar, förut har jag bara tagit kort med det och inte tänkt på att man kan följa folk eller att folk kan följa mig. Tydligen hade jag redan två followers.
Jag heter där Hemmapaon om ni vill se vad jag gör....

Kommentarer


Kommentera inlägget här: