Hemma på ön

Om livet, familjen, shopping, kakbak, inredning och annat smått och gott som gör livet så mycket roligare att leva

Nationaldagen

Kategori: Allmänt

Tänk om man kunde få vara ledig varje onsdag, men jag får vara glad att det var ledigt igår.
Nationldagen, vad dåliga vi var på att fira den. Vi var rätt dåliga på att utnyttja dagen över huvud taget. Eller iallafall jag. För lite sömn tillsammans med allergin från helvetet (ja jag vet att jag tjatar men det är så jobbigt!!!) gör att min energinivå är lika med noll. Förutom plockat lite, bytt lakan i alla sängar tvättat tre maskiner, bakat en kaka och lagat middag har jag bara gjort ingenting.
Min mamma kom förbi på fika och middag. Till fika blev det kaka med grädde och jordgubbar, vi kan väl kalla det nationaldagskaka...



På eftermiddagen hängde lilla N ute med mormor. Stora N och M drog ner till fotbollsplanen med grannungar och föräldrar och spelade fotboll. Själv hängde jag i soffan och spelade lite Rumble :-)


Kommentarer


Kommentera inlägget här: