Hemma på ön

Om livet, familjen, shopping, kakbak, inredning och annat smått och gott som gör livet så mycket roligare att leva

Macarons med citron och dulce de leche

Kategori: Ätbart

Nu har det blivit macaron bak igen. Hade en stressig dag på jobbet igår och hur reagerar jag på stress? Jo jag bakar.
Har haft en burk kondenserad mjölk stående i ett skåp ett bra tag så nu slängde jag ner den i en kastrull kokade i 2.5 timme och vipps hade jag en burk med söt god dulce de leche (en slags kola)
 
 
 
Eftersom jag inte köpt hem några nya pastafärger blev macaronerna rosa den här gången också.
Hälften fylldes med dulce de leche och den andra hälften med en smörkräm smaksatt med lemoncurd.
 
 
Nu har kakorna åkt in i kylen. Har ansvaret för fika och efterrätt på midsommarafton så det kommer nog bakas en hel del här hemma. Har inte riktigt bestämt vad jag skall ta med än. Men det löser sig nog.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: