Hemma på ön

Om livet, familjen, shopping, kakbak, inredning och annat smått och gott som gör livet så mycket roligare att leva

Lego Friends

Kategori: Allmänt

Lilla N har hittat nya kompisar nämligen Mia, Andrea, Emma, Stephanie och Olivia. Nämligen tjejrna i Legos nya Lego Friends



Det började med att jag laddade hem en gratis app på hennes padda med just lego friends tjejerna. Hon älskade den och höll på med den mest hela tiden. Sen någon gång hade jag lovat att hon skulle få köpa en liten leksak och hon valde såklart ett paket med Lego, tror det första var med Emma. Det som är bra, eller det jag tycker är bra är att det är såpass enkla saker att bygga ihop att lilla N kan göra det själv med hjälp av instruktionerna. Såklart behöver hon lite hjälp ibland, men det är ju inte så konstigt när det är från sex år och hon just fyllt fyra. Nu har hon fått ihop alla tjejerna, den sista i "familjen" var Olivia.
Jag tycker det är bra att de kommit lite tjejigare lego när det mesta annars är Starwars och andra lite killigare saker, sen är jag ju ingen fan av genus debatten heller...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: