Hemma på ön

Om livet, familjen, shopping, kakbak, inredning och annat smått och gott som gör livet så mycket roligare att leva

Dåligt väder

Kategori: Allmänt

Vart tog det fina vädret vägen? Igår kom regnet, typiskt eftersom lilla N hade gårdsfest på dagis. Jag tycker inte det är fantastiskt kul med sånna där sammankomster, tycker det är ganska jobbigt faktiskt. Jag är bra på att prata med folk jag känner, men kallprata är inte riktigt min grej. Jag fixade iallafall iordning en liten picknick bestående av pannkakor, dubbelmackor, jordgubbar, bullar, hallongrottor och kladdkaksmuffins. Ja det låter mer som en kakbuffé men jag slängde ihop de två sistnämda kakorna idag, fick lite feeling....och då är det ju dumt att inte ha med dem.


Piffade till muffinsen lite med vita chokladknappar.

Vi kom till dagis precis när dom samlade ihop sig för sång. Vi fick superbra platser längst fram. Men vad hjälpte det? Såhär mycket såg vi av lilla N




Dom var såklart jätteduktiga!!

Sen tog vi vårt pick och pack och drog hem och hade picknick på golvet i stora N's rum.
Så kan man göra när man är folkskygg och det är dåligt väder. Mysigt hade vi det iallafall.


Kommentarer


Kommentera inlägget här: