Hemma på ön

Om livet, familjen, shopping, kakbak, inredning och annat smått och gott som gör livet så mycket roligare att leva

Skansen

Kategori: Familjen

Igår var det min första semestedag. Jag packade in in mig själv, ungarna, en massa mackor, dricka, jordgubbar och kakor i bilen, hämtade upp min mamma och åkte till Skansen. Där mötte min lillebror J oss vid parkeringen till ungarnas stora glädje. Vi tog bergbanan upp tillsammans med ett gäng glada tyska pensionärer.
Det var första gången jag var på Skansen sen dom öppnat nya Lillskansen, tyvärr var jag inte så imponerad. Nu är en stor del inomhus, dom har lite grodor, fiskar, ormar och snokar.
 
J och ungarna spanar efter ormar
 
Sen finns det en utomhus del också. Det plossitiva var att dom hade byggt upp en lite en teater där dom spelade och sjöng när vi kom dit, men det kändes som det var för lite yngre barn.
När vi var på Lillskansen dök min papa och min andra lillebror A upp och överaskade ungarna. Gissa om dom blev glada! resten av dagen gick vi runt, tittade på djur, ät matsäck, köpte glass, åkte karusell, förlorade på chokladhjulet och fiskade fiskdam.
När vi kom hem efter fem timmar va vi nöjda med dagen men helt slut.  Mycket bra början på semestern

Kommentarer


Kommentera inlägget här: