Hemma på ön

Om livet, familjen, shopping, kakbak, inredning och annat smått och gott som gör livet så mycket roligare att leva

Ladureé

Kategori: Ätbart

Igår när vi var inne i stan kunde vi förståss inte gå förbi Ladureé utan att slinka in och köpa med oss några macarons.
Jag har ju haft lite nojja på att baka macarons men har faktiskt aldrig smakat en köpt tidigare. Och skall man smaka något för första gången skall det väl vara från de bästa? Det är en liten upplevelse att bara komma in i affären, den är liten som en skokartong fylld med macarons.
 
 
På alla de bilder jag sett från Ladureé ligger macaronsen i fina kartonger så jag trode att man alltid fick dem så men inte då, vi fick våra i en liten papperspåse, kartongerna får man köpa.
Vi köpte 4 olika smaker, kola med sea salt, mandel med marshmallows, jordgubb med marshmallows och choklad.
Den med kola var riktigt god, men jag kände ingen direkt smak av salt, chokladen var god och chokladig, de två med marshmallows var aldeles för söta för mig.
Om jag skall vara riktigt ärligt så tyckte jag inte det var någon jättestor skillnad på smak och konsistens på själva kakan jämfört mot de jag gör hemma och eftersom jag då fyller de med sånt jag tycker om gillar jag nog mina egna bättre. Stora N så också att han nog tyckte att mina var lite godare. Det blir ialafall betydligt billigare med de hemmagjorda...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: