Hemma på ön

Om livet, familjen, shopping, kakbak, inredning och annat smått och gott som gör livet så mycket roligare att leva

Fredagen den 13:e

Kategori: Allmänt

Jag är egentligen inte vidskeplig men det känns alltid lite olustigt med fredagen den 13:e. Eftersom det idag är lördagen den 14:e så vet ni nog alla vad det var för dag igår.
I det stora hela var det en bra dag. Jag och ungarna tog en liten promenad till affären och handlade fredagsmys. Vi hann precis hem innan det började regna. Sen bröt ett riktigt oväder ut, det åskade regnade och till och med haglade.
 
Då bakade vi bullar. Den här gången blev det med kanel och vanilj/kokos
 
Åh vad gott det är med nybakta bullar!! Vi tryckte i oss tre var till mellis.
 
Men sen när jag lagade mat och skulle hälla av vattnet från potatisen brände jag mig rejält på ångan från kastrullen.
 
Jag kylde först under vatten ett bra tag, sen med en kall burk cola. En timme senare gjorde det fortfarande såpass ont att jag tog en Ipren och rotade fram en tub xylocain som jag kletade på, sen gav det med sig.
Skyller det självklart på fredagen den 13:e för inte kan det bero på att jag var riktigt klumpig...
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: