Hemma på ön

Om livet, familjen, shopping, kakbak, inredning och annat smått och gott som gör livet så mycket roligare att leva

Bästa middagen på Berns asiatiska

Kategori: Ätbart

Igår var jag och M ute och åt middag med några kompisar. Åh vilken god middag vi fick. Jag är rätt svag för asiatisk mat generellt och ville gärna prova middag Berns asiatiska då jag och P (som var med igår) har ätit deras Brunch tidigare och blev inte så väldigt imponerade.
Vår trevliga servitris undrade och vi ville ha hjälp att sätta ihop en meny med smårätter och det ville vi gärna. Hon fick fria händer vilket gjorde det lite extra spännande eftersom vi varken viste vad vi skulle äta eller hur många olika rätter vi skulle få in.
Det första vi fick, var vitlöksfrästa haricots verts med friterad ostronskivling och herre min jäklar vad gott det var, det var nog nästan det bästa på hela middagen. Sen rullade det bara på, vi åt två olika sorters dumplings, en med kyckling och en med kött, vegetariska vårrullar, pankopanerade tigerräkor, två olika sorter sushi (som nog är den godaste sushin jag ätit, en var med halstrad lax och en med friterad tigerräka)
 
oxfilécarpaccio med sesam majonäs och halstrad pilgrimsmussla och till sist miso bakad entrecôte.
Alla var helt lyriska över maten, så himla god. Till och med en antisushi kille som M tyckte att den var riktigt god. Jag och P började genast planera in en tjejmiddag till hösten, gissa vart vi vill gå då?
 
Men det var inte slut där, vi tog in efterrätt också. Jag åt en underbart god Glace au four med blåbär
de andra åt en mazarinkaka med jordgubbs/rabarberkompott och kardemummaglass  och en Thai brulé med smak av citrongräs.
Japp vi var väldigt mätta och belåtna, som tur var hade vi en liten promenad till bilen. Det var behövligt kan jag säga.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: