Hemma på ön

Om livet, familjen, shopping, kakbak, inredning och annat smått och gott som gör livet så mycket roligare att leva

Astrid Lindgrens Värld

Kategori: Allmänt

Det är låångt kvar tills jag har semester, eller iallfall tills vi har semester ihop hela familjen. Nästa vecka har jag semester tillsammans med ungarna medans M jobbar. Sen kommer vi jobba båda två i två veckor till, då kommer ungarna vara en del hos mormor och farmor och sen får dom hänga hemma med mig. Hoppas på att jag har så lite att göra att jag kan underhålla dom lite, annars får dom helt enkelt underhålla sig själva. Efter det har vi äntligen semester hela familjen. I sommar stannar vi i sverige fast jag just nu längtar till sydligare bräddgrader och sooool.
Först blir det en tur ner till min pappa och hans fru som har landställe lite utanför Gamleby (typ vid Västervik) Då passar vi på att gå på Astrid Lindgrens Värld eller ALV som det också kallas. Vi var där förra året och barnen tyckte det var jättekul. Lilla N ser fram emot att få träffa "riktiga" Madicken.
Att hälsa på hos Nils Karlsson Pyssling var en favorit. Såhär såg det ut förra året
 
 
Vad små dom var (i dubbel bemärkelse :-)
 
Sen skall vi hänga med familjen R en vecka som vanligt. Fast den här gången blir det inte Finland utan Jämtland. Skall bli spännande att se hur dom har det där uppe eftersom vi aldrig varit där. Vi åker tåg upp till Östersund sen blir vi hämtade med bil för den sista sträckan som är typ en 20 mil.
 
Åh vad jag längtar efter semester!!
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: