Hemma på ön

Om livet, familjen, shopping, kakbak, inredning och annat smått och gott som gör livet så mycket roligare att leva

Therahoney och chokladbollar

Kategori: Allmänt

Lilla N är hostig och jag är mer täppt än någonsin så igår jobbade jag hemma och lilla N fick vara hemma från dagis.
Hon har ingen feber men är rosslig och hostig och eftersom jag har möjlighet att jobba hemma och slipper vabba så kändes det onödigt att skicka henne till dagis.
Vi har hittat en hostmedecin som faktiskt verkar smaka OK, Therahoney.


Den är inte på recept och  verkar dessutom vara lika bra som Mollipecten som är receptbelagd.

Jag måste erkänna att det är lite svårt att jobba lika effektivt när man har sällskap hemma, men det får man jobba ikapp på kvällstid för lite mys vill man ju hinna med. Lilla N var duktig, tittade lite på film, ritade och pysslade men blev lite rastlös ibland. Jag frågade henne vad hon ville göra, baka chokladbollar blev svaret så det var bara att fixa ihoplite chokladbollar. Jag gillar egentligen inte att gegga med händerna men vad gör man inte för sina ungar?? För att göra det lite roligare färgade jag pärlsockret blått och kokosen rosa (blev lite för mesig rosa för att synas ordentligt) sen hade vi vanligt strössel. Så här färglatt blev det



Gissa vad vi åt till mellis??

FOTO: privat

Kommentarer


Kommentera inlägget här: