Hemma på ön

Om livet, familjen, shopping, kakbak, inredning och annat smått och gott som gör livet så mycket roligare att leva

Semlor

Kategori: Allmänt

Min karaktär är inte den bästa just nu, jag var duktig och nyttig i några veckor sen blev jag förkyld och tyckte synd om mig själv och halkade tillbaka i de gamla hjulspåren igen. Jag SKA bli duktig igen, men efter lördagens brunch på Villan :-) Häromdagen smet jag in på Gateau och köpte årets semla. Det brukar bli en per år för i tanken är semlan lite godare än i verkligheten. Jag brukar tröttna efter halva ungefär. Men den här gången proppade jag i mig hela utan problem. Ni kan ju gissa vilken som var min :-)



Aldeles lagom storlek faktist. Men jag tycker ändå att det blir lite mycket mandelmassa.
En gång för ganska många år sedan fick jag en chokladsemla, en semmelbulle med chokladgrädde och vaniljkräm istället för mandelmassa. Den drömmer jag om fortfarande men har inte hittat igen. Tror faktiskt den också kom från Gateau.

FOTO: PRIVAT

Kommentarer


Kommentera inlägget här: