Hemma på ön

Om livet, familjen, shopping, kakbak, inredning och annat smått och gott som gör livet så mycket roligare att leva

Pilatesboll & nackmassage

Kategori: Allmänt

Jag har fått ett rehabprogram av min sjukgymnast för att försöka få ordninng på mitt dumma knä. En del av övningarna skall göras på pilatesboll bla baksida lår och bålstabilitet. Jag har haft en boll tidigare men den har försvunnit, antagligen i någon av våra flyttar. Nu fick jag en ny från Casall i  fördelsedagspressent av min mamma och bror. Jag har inte hunnit prova den än, tror den behöver pumpas upp lite till först, men barnen tycker det är en väldigt rolig leksak.


FOTO: PRIVAT

När man har tränat kan det vara skönt med lite massage. Vilken tur att jag fick en shiatsu massage "krage" från OBH Nordica (också från mamma och bror)

FOTO: www.torebrings.se

Den nyper till ordentligt i nacken när den masserar och man kan få den med värme. Riktigt skön faktiskt. Jag får ta det lite lungt i början för jag är väldigt smärtkännslig i nacken. Brukar få så vansinnigt ont efter en vanlig klassisk massage, så den här kan vara bra att mjuka upp nacken lite med den här så kanske jag tillslut vågar mig på en vanlig massage igen.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: