Hemma på ön

Om livet, familjen, shopping, kakbak, inredning och annat smått och gott som gör livet så mycket roligare att leva

Macaroner, nytt recept

Kategori: Allmänt

Jag och lilla N har varit lite krassliga några dagar. Vad gör man för att pigga upp sig om man går hemma och är lite hängig? Jo man bakar såklart. Jag har velat prova ett nytt recept på macaroner då det recept jag har använt tidigare har varit lite "skakigt", ibland blev kakorna jättebra, ibland sprack de och nån gång blev de sådär. Den här gången provade jag med en Italiensk maräng, dvs gjorde en sockerlag och vispade ner den i en marängsmet som sedan får kallna under vispning. Receptet hittade jag här hos Cupcakesfluffan. Funkar super bra om man har en Kitchen aid eller liknande annars blir det nog ganska jobbigt. Kakorna blev jättebra, de bästa hitills faktiskt. En hård yta och sådär lagon sega inuti. Jag hade såklart i lite för lite färg så de blev lite bleka. Jag fyllde dem med en hallonsmörkräm och en smörkräm med lemoncurd. Tyvärr får jag dem inte riktigt släta på ytan, mem det är nog för att jag inte orkar sikta mandelmjölet och florsokret. Goda blev de iallafall.





FOTO: PRIVAT

Kommentarer


Kommentera inlägget här: