Hemma på ön

Om livet, familjen, shopping, kakbak, inredning och annat smått och gott som gör livet så mycket roligare att leva

Kusmi thé

Kategori: Allmänt

Jag är ju en kaffedrickare egentligen, men började dricka kaffe ganska sent, var nog närmare 25 år. Men förra November fick jag en ordentlig släng av magkatarr. Orsak kan ha varit att jag brukade starta dagen med två koppar kaffe på fastande mage, sen fyllde jag på med lite red bull och cola light innan dagens första fasta föda intogs vid lunchtid. Iallafall så fick jag då sluta med kaffe helt ett tag. Jag kom då på att thé är riktigt gott om man bara får tag på ett riktigt gott thé. Favoriten var grönt jordgubbsthé från Kusmi.



Självklart började jag dricka kaffe igen när magen blev bättre. Men nu börjar jag bli thé sugen igen så häromdagen åkte jag förbi Tehuset Java och köpte hem min favorit. Dom hade också halva reapriset på lite saker. Jag hittade de här söta muggarna som passar perfekt att servera espresso i, 26:- för 4 muggar det kallar jag FYND!!




FOTO: Privat

Kommentarer


Kommentera inlägget här: