Hemma på ön

Om livet, familjen, shopping, kakbak, inredning och annat smått och gott som gör livet så mycket roligare att leva

jordnötter

Kategori: Allmänt

Är man allergiker som jag är det inte altid lätt att följa alla kostråd man ser och hör. Ät frukt, ja jättekul men man tröttnar på bananer, och apelsiner är så jäkla kladdigt att bara ta fram och skala när man sitter i bilen eller på tunnelbanan (nu åker jag ju i princip aldrig tåg, men jag kan tänka mig). På sommaren kan man ju hetsäta jordgubbar men nu är de aldeles för dyra och smaklösa.
Nötter är ett nyttigt och bra snax. Ja det är det säkert men då dör jag och det är det ju inte riktigt värt. Det jag kan äta är jordnötter och det är ju inte den nyttigaste nöten direkt. Nu har jag iallafall hittat de godaste jordnötterna. Och sjävklart har man rostat dom i honung för att göra det lite nyttigare lite onyttigare. Men farligt goda är dom.....



FOTO: privat

Kommentarer


Kommentera inlägget här: