Hemma på ön

Om livet, familjen, shopping, kakbak, inredning och annat smått och gott som gör livet så mycket roligare att leva

Helgens bak

Kategori: Allmänt

Det har blivit en hel del kakbak i helgen. Ungarna har börjat tycka det är roligt att vara med. Lilla N hjälper mest till medans stora N har börjat baka helt (nästan iallfall) själv. Som den bakgalning jag är tycker jag att det är kul att dom visar intresse inte bara för att äta utan också att göra. Jag har blivit lite besatt av macarons och är grymt nöjd med mitt nya recept. Inte alls så krångligt som man tror det där med sockerlag. I fredags blev det en ny sats, hade tänkt att färga dom lila men hade i aldeles för lite färg så de blev mest gråaktiga. Jag fyllde dem med blåbär och citronsmörkräm.



Sen ville stora N baka en blåbärskaka med crunch. Det klarade han av nästan helt själv. Jag hjälpte till med måttangivelser, plocka ur ett äggskal, och röra lite. Kakan blev supergod och han var mycket stolt.



Nyss rörde jag med hjälp av lilla N ihop världens enklaste men godaste kladdkaka som vi tänkte fika på senare när lilla N's dagiskompis och hennes mamma kommer över för lite lek och prat.



Ja det var väl allt för den här helgen...

FOTO: privat

Kommentarer


Kommentera inlägget här: