Hemma på ön

Om livet, familjen, shopping, kakbak, inredning och annat smått och gott som gör livet så mycket roligare att leva

Lensway

Kategori:

Jag brukar alltid vara lite lite för sen när det gäller att köpa nya linser. Är jag duktig kommer jag på det när jag har drygt en veckas linser kvar men ibland är det betydligt färre. Det brukar ta min optiker knappt en vecka att beställa hem nya vilket brukar resultera i att jag måste rota igenom alla väskor och nessesärer jag har för att leta linser. Jag har endagslinser och då är det ju en lins per dag som gäller, när jag körde månadslinser kunde man ju lägga på en dag eller två (eller nån vecka när man var pank...)

I alla fall, i fredags kom jag på att linserna höll på att ta slut. M föreslog att jag skulle köpa på nätet vilket jag aldrig gjort förut. Surfade in på lensway och märkte att dom faktiskt var rätt mycket billigare. Beställde lyxmodellen av mina linser till samma pris som basicmodellem kostar hos optikern (dvs ca 800:- billigare per halvår om jag kommer ihåg rätt) jättebra!
Men nu till det bästa, jag la beställningen på fredag kväll och på måndag dag får jag sms om att linserna har kommit. Hur snabbt är inte det? Jag är så nöjd!! Frakten gick på 49:- och faktura ingenting extra. Kommer garanterat beställa från dom igen.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: