Hemma på ön

Om livet, familjen, shopping, kakbak, inredning och annat smått och gott som gör livet så mycket roligare att leva

Kräftskiva

Kategori: Allmänt

I lördags var jag iväg på ett 40 års kalas i Trosa. M stannade hemma med barnen för vi tycker att vi har haft så mycket barnvakt redan och kommer att behöva det igen i slutet av den här veckan. Istället åkte jag med kompisen K som också lämnade mannen hemma med barnen. Snälla K körde så jag kunde dricka lite. Festen visade sig vara en kräftskiva, trevligt men jag blir inte riktigt mätt på "bara" kräftor. Kan kanske bero på att jag tycker att det är kladigt och meckigt att skala så jag aldrig äter mer än en 10 stycken och då blir det ju inte så mycket mat. Efter maten hade det dukats upp värsta baren med inhyrda barntendrar så jag drack en mumsig coctail innan vi åkte hem vid 22-tiden,

Trots att jag inte drack speciellt mycket var jag riktigt trött i söndags, men vad piggar upp mer än en fotbollsmatch i ösregn? Men jag hade ialllafall paraply stackars stora N stod där mitt i ösregnet

Att dom sen vann med 9-0 gjorde att det faktiskt va värt det. Dom turades om att vara målvakter så han hann också med att göra ett snyggt mål, mitt lilla fotbollsproffs

Kommentarer


Kommentera inlägget här: