Hemma på ön

Om livet, familjen, shopping, kakbak, inredning och annat smått och gott som gör livet så mycket roligare att leva

Muffins och äppelkaka

Kategori: Ätbart

Det var ett tag sen jag bakade något tror jag. Började iallafall bli lite baksugen så i torsdags efter jobbet rörde jag ihop världens enklaste kladdkaksmuffins med vitchoklad. Receptet hittade jag här hos Söta saker. I några muffins provade jag att stoppa i några frysta hallon innan dom åkte in i ugnen. Familjen gillade muffinsen skarpt, M och stora N gillade de med hallon medans lilla N tyckte bäst om de "vanliga



Själv försöker jag hålla mig ifrån kolhydrater just nu så jag fick snällt sitta och titta på när de andra mumsade.

I går var vi hemma hos K och hennes familj på middag. Jag erbjöd mig att ta med efterrätt. Det blev min "vanliga" kaka, den här gången pimpad med tunna äppelskivor doppade i kanel/socker och ovan på det en crunch bestående av smör, socker, havregryn, cocos och lite kanel.



Eftersom jag själv inte tål äpplen tänkte jag passa på att baka med det när jag ändå inte skall äta eftersom det i princip aldrig händer annars. Vaniljvisp till blev det såklart.

FOTO: privat

Kommentarer


Kommentera inlägget här: