Hemma på ön

Om livet, familjen, shopping, kakbak, inredning och annat smått och gott som gör livet så mycket roligare att leva

Fredags gott

Kategori: Allmänt

Igår kände vi för lite fredagsgott. Lilla N var hos mormor så det var bara jag stora N och M hemma. Man kan säga att vi har lite olika smaklökar i de olika generationerna här hemma. Till förrätt åt jag och M avokado med god skagenröra (från Vivo Skeppet i Centrum) jag lyxade till det lite extra med en stor klick löjrom till. Stora N fick baugettbitar med lördagskorv. Till varmrätt åt vi gamlingar oxfilé av gotlandkossor, till det en tomat, avokade och mozarellasallad. Jag har hittat världens godaste buffelmozarella!! Köper den i en burk med ca 6 bollar, perfekt för då kan man ta någon då och då.



Stora N åt en Billy's pan pizza....Ja jag vet skitmat, men han fick välja själv.

Till efterrätt översaskade jag killarna med chokladpudding och grädde. Det är iallafall den stora killens favorit. Själv nöjde jag mig med jordgubbar och en klick grädde med lite vaniljpulver.



Till allt gott drack vi den jättegoda Champagnen jag fick av kompisen M när jag fyllde år



FOTO: privat

Kommentarer

  • Ö säger:

    2012-04-22 | 09:11:45
  • Lidingömamman säger:

    Snygg efterrätt. Om jag har tur kanske jag blir bjuden på den någon gång. Jordgubben till var riktigt snyggt.



    Kram,

    Lidingömamman

    2012-04-22 | 09:15:10
    Bloggadress: http://lidingomamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här: