Hemma på ön

Om livet, familjen, shopping, kakbak, inredning och annat smått och gott som gör livet så mycket roligare att leva

Dagisfrukost

Kategori: Familjen

Igår hade lilla N's dagis familjefrukost. Vi gick dit hela familjen såklart. Dom hade fixat det superfint! Det fanns olika mjuka och hårda bröd, hembakta frallor, olika pålägg, en massa grönsaker, skivade kokta ägg, juice, varm choklad, thé och kaffe. Jag är ingen frukost människa alls så jag nöjde mig med kaffe medans resten av familjen högg in på frukosten. Lilla N är inte direkt stor i maten men hon fick i sig 3 mackor och ett halvt kokt ägg (utan äggula såklart) till det vatten. Hon är tokig i vatten, väljer det framför det mesta. Det enda hon tycker bättre om är nog cola light, men det måste vara light, "vanlig" cola ratar hon med komentaren; jag är en cola light tjej. Killarna fick också i sig en hel del tror jag. Vi "smuglade" med oss en macka till stora N att ta med till skolan eftersom vi glömt ta med frukt. Mysig men lite småkaotisk början på dagen. Skulle ju tagit kort på allt det goda men det gjorde jag såklart inte...



Fina familjen i dagis soffan