Hemma på ön

Om livet, familjen, shopping, kakbak, inredning och annat smått och gott som gör livet så mycket roligare att leva

Cider

Kategori: Allmänt

Jag har aldrig gillat öl vilket var ett "problem" när jag började gå ut på krogen. Det som fanns att välja på var då ofta "dagens" dvs dåligt vitt vin och sprite. Men hallaluja helt plötsligt började man kunna köpa cider, den torrare varianten som Strongbow. Sen började det komma alkoläsk som Hooch, sötare cider som Kopparbergs och plötsligt hade man även som icke öldrickare ett brett sortiment att välja på. Jag har på senare tid övergett cidern och gått över på vin, men så i somras råkade jag prova cidern Somersby och oj vad god den var. Inte så söt men heller inte för torr, helt enkelt perfekt.


Nostalgi


Min nya favorit

Kommentarer


Kommentera inlägget här: